2 Comments
User's avatar
zahra arabsalary's avatar

بسیار موشکافانه و دقیق مقایسه کردی بحران پاریس و تهران رو علی جان. به نظرت راهکار و طراحی ساختاری برای مطالبه گری در هر سطحی بدون خشونت هست؟ در دنیا و در اروپا و آمریکا زیر ساختی برای مطالبه گری بدون خشونت وجود داره؟

Ally Delshad Tehrani's avatar

بنده کلا با راهکار زاویه دارم. من راهکار بلد نیستم و از راهکار دادن پرهیز می‌کنم.

حتی بر راهکار‌جویان در اشعار دیوانگی بی رحمانه می‌تازم.

عرض بنده این بود که نظام جمهوری اسلامی ذاتا برای سرکوب طراحی شده نه برای مسامحه٬ تلطیف٬ پرهیز از خشونت و اصلاح ساختار.

در چنین نظمی خشونت یک رخداد اتفاقی نیست٬ بلکه یک پدیده‌ی ناگزیر است. چیزی جز این فاجعه نمی‌توانست اتفاق بیفتد. امکان تصور چیز دیگری حتی امکان‌پذیر نبود.

بنده به صراحت اینجا عرض می‌کنم که دفعه‌ی بعدی این موضوع بارهای بار حادتر٬ خشونت‌آمیز تر و فاجعه‌بار تر خواهد بود.